محمد لینوکس

همه چیز به غیر از لینوکس!

محمد لینوکس

همه چیز به غیر از لینوکس!

10 اختراع که به اشتباه به نام دیگران ثبت شدند!

بسیاری از ما اختراعاتی را می‏شناسیم که به نام توماس ادیسون ثبت شده است اما در واقع ارتقاء و بهبود بخشیدن به اختراعات سایر مخترعین بوده که امروزه به نام توماس ادیسون معروف است. در اینجا بعضی از اختراعات و ابداعاتی که با زندگی روزمره بسیار در ارتباط بوده ولی مخترع آنها اشتباها در نظر ما جا افتاده را خدمتتان معرفی می‏نمایم :

1- سیستم عامل های امروزی و GUI

ابداع کنندۀ واقعی : کمپانی Xerox PARC
آنچه در باورهاست : مایکروسافت برای اولین بار این سیستم را ابداع نموده است

GUI مخفف Graphical User Interface به معنی صفحه کار در کامپیوتر است که شکلها و آیکونها به جای نوشته‏ها در خدمت کاربر هستند. بسیاری از مردم این اختراع را ساختۀ مایکروسافت می‏دانند در حالیکه چنین نیست. این خود داستانی بلند دارد اما چکیدۀ آن بدین ترتیب است : شرکت Xerox برای اولین بار کامپیوترهای Alto Personal را با عطف به ساخته Doug Engelbart ابداع نمود سپس Apple این ابداع را پیچیده تر نموده و در انواع پیشرفته تر ارائه نمود به طوری که اولین مدل آن در سال ۱۹۸۴ با نام Macintosh به بازار عرضه نمود. در این اثنا، مایکروسافت اولین نسخه از ویندوز را در سال ۱۹۸۵ ارائه نمود که به پیچیدگی مکینتاش نبود و همچنین به عنوان یک سیستم عامل منحصر عمل نکرده و نیاز به سیستم عامل MS-DOS داشت.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

2- اتومبیل

ابداع کنندۀ واقعی : کارل بنز
آنچه در باورهاست : برای اولین بار هانری فورد دست به اختراع اتومبیل زده است

اگر چه سرشناس ترین مهندسین آلمانی از جمله دایملر، میباخ و مارکوس همزمان بر روی پروژۀ اتومبیل مشغول به کار بودند، نهایتا کارل بنز این اختراع را نمایان نمود. وی برای اولین بار اتومبیل چهارچرخ که توسط بنزین قدرت می‏گرفت را در سال ۱۸۸۵ در آلمان، تحت لیسانس کمپانی بنز که دو سال قبل تر ثبت شده بود، رونمایی کرد. این اتومبیل که از لحاظ طراحی کاملا بی عیب و نقص بود و از روی مدلهای دیگر مهندسین الگو برداری نشده بود توانست نظر اکثریت را جلب نماید. اولین نمونه از محصول طراحی شدۀ کارل بنز در سال ۱۸۸۸ به فروش رفت.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

3- تصویربرداری با اشعۀ ایکس

ابداع کنندۀ واقعی : ویلهلم کنراد رونتگن
آنچه در باورهاست : ادیسون مخترع اشعه ایکس است

در حالیکه این حقیقت دارد که ادیسون اولین دستگاه عکسبرداری استاندارد مخصوص پزشکی را به جهان عرضه نموده، اما این اولین نمونه از دستگاه تصویربرداری با اشعۀ ایکس نبوده است. در ۲۲ دسامبر ۱۸۹۵ استاد آلمانی فیزیک، ویلهلم رونتگن، تصویری از دست همسر خود را بر روی برگه مخصوص چاپ اشعه ایکس مشاهده نمود. دست همسر وی، اولین تصویری است که از بدن انسان توسط دستگاه اشعه ایکس گرفته شده است. این اختراع چنان مهم بود که آنرا اشعه رونتگن نیز می‏نامند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

4- تصاویر متحرک

مخترع واقعی : لوئیس لا پرینس
آنچه در باورهاست : توماس ادیسون مبدع آن بوده است

اولین قطعه از تصاویر متحرک توسط مخترع فرانسوی لوئیس لا پرینس در حالت ۱۲ فریم در ثانیه، در منزل جوزف و سارا وایتلی در وست یورکشیر انگلیس در ۱۴ اکتبر ۱۸۸۸ گرفته شده است. در این فیلم پسر لوئیس و چند نفر از نزدیکان وی وجود دارند که هر کدام پس از چندی به طور مشکوکی به قتل رسیدند. اولین مجموعه تصاویر متحرک ادیسون در سال ۱۸۸۹ ظاهر گردید (با نام Monkeyshines)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

5- تلسکوپ

مخترع واقعی : هانس لیپرشی (Hans Lippershey)
آنچه در باورهاست : گالیله کسی است که تلسکوپ را اختراع نموده است

قدیمی ترین تلسکوپ در سال ۱۶۰۸ به نام هانس لیپرشی اختراع شده است. در این بین بسیاری دیگر از جمله زاخاریس جانسن و جاکوب متیوس مدعی بودند که آنها اولین کسانی هستند که تلسکوپ را اختراع نموده اند. تلسکوپ اختراع این سه نفر شامل یک عدسی محدب و یک عدسی مقعر چشمی بوده است. گالیله نیز در همان سال از روی این طراحی ها، تلسکوپ خود را ساخت.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

6- صدای ضبط شده

مخترع واقعی : ادوارد لئون اسکات
آنچه در باورهاست : توماس ادیسون مبدع آن بوده است

توماس ادیسون در سال ۱۸۷۷ پنداشت که اختراع وی مبنی بر تلگراف صوتی ضبط شده (بوسیله فونوگراف) اولین مورد از صدای ضبط شده می‏باشد که به همت وی ساخته شده است، لذا آنرا در همان سال با نام فونوگراف (وسیله ای برای ضبط و پخش صداها) رونمایی نمود. اما دقیقا ۱۷ سال قبل از آن در سال ۱۸۶۰ ادوارد لئون اسکات، دستگاه فون اتوگراف را اختراع کرده بود. این دستگاه می‏توانست صداها را ضبط کرده اما هنگام پخش با مشکلاتی مواجه بود و دقیقا آنچه را که پخش شده بود، ارائه نمی‏داد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

7- لامپ روشنایی

مخترع واقعی : هامفری دیوی
آنچه در باورهاست : توماس ادیسون مخترع لامپ است

در سال ۱۸۰۲ آقای هامفری دیوی، اولین باتری قوی جهان را در رویال انستیتوی بریتانیا عرضه نمود. همچنین در آن سال وی اولین لامپ روشنایی را که توسط نواری از پلاتینیوم ساخته شده بود رونمایی کرد. اختراع وی چنان روشنایی نداشت که به کار آید و در حد همان اختراع باقی ماند. اما ۷۵ سال پس از آن توماس ادیسون تلاشهایی را در این زمینه انجام داد که نهایتا در سال ۱۸۷۹ اولین لامپ روشنایی به بازار عرضه شد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

8- رادیو

مخترع واقعی : نیکلا تسلا
آنچه در باورهاست : گوگلیلمو مارکنی مخترع رادیو است

مارکنی در سال ۱۸۹۵وسیله ای (رادیو) را در لندن معرفی نمود که آنرا اختراع خود می‏دانست در حالیکه این اختراع که همان رادیوی ۴ موج بود، قبلا توسط نیکلا تسلا و همکارانش ساخته شده بود. در آن سال تسلا ادعا نمود که توانسته است دستگاهی را که امواج را از مسافتهای دور دریافت می‏کند بسازد؛ اما هیچ گواهی مبنی بر ادعایش وجود نداشت. تسلا ادعا داشت "کار بر روی دستگاه دریافت امواج بیسیم در سال ۱۸۹۳ شروع شد اما من ۲ سال به تحقیق بر روی مدلهای مشابه و وسایل مانند این گذراندم"

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

9- هواپیما

مخترع واقعی : ریچارد پیرس
آنچه در باورهاست : برادران رایت هواپیما را ساخته‏اند

همه برادران رایت را به عنوان اولین سازندگان هواپیما می‏شناسند اما نه ماه پیش از اولین پرواز برادران رایت، در سال ۱۹۰۳ در کیتی هاوک، مخترع نیوزلندی، ریچارد پیرس قدمی مشابه را در این زمینه برداشته بود اما اختراع او نواقصی داشت از جمله عدم توانایی بال (به دلیل داشتن یک بال) و مواردی دیگر که این موارد منجر به این شد تا اولین هواپیمای قادر به پرواز واقعی توسط برادران رایت رونمایی شود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

10- اینترنت

مخترع واقعی : پدران واقعی اینترنت، کسانیکه شبکه ARPANET را ساختند (وینتون سرف، لورنس رابرتس، لئونارد کلین راک، رابرت کان)
آنچه در باورهاست : مخترع اینترنت ال گور بوده است

البته ال گور خود می‏گوید : من اینترنت را اختراع نکردم اما حین خدمت در کنگره امریکا، ایدۀ آن به ذهنم خطور کرد.
وینتون سرف متولد ۱۹۴۳، دانشمند علوم کامپیوتری است که وی را پدر اینترنت نیز لقب داده‏اند. وی به همراه دوستان خود که اسامی آنها در بالا آمد، اولین زنجیره‏های ARPANET را رقم زدند و بدین ترتیب اینترنت ابداع شد. (اینترنت شبکه ای غیرمتمرکز به نام ARPANET بود که در واقع برای ایمن شدن و سهولت ارتباط بین گروهها در صورت حمله هسته ای توسط وزارت دفاع امریکا بوجود آمد.)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آخیش!!!

بالاخره این جومونگ تموم شد


چی بود ملت رو گذاشته بودن سر کار این کره ای ها

ازدواج دختر 24ساله با هفت نفر درطول 45 روز و مسئله بارداری او!!

اوهمچنین گفته است که یک بار پس از سپری شدن تنها 10 ساعت از طلاق با همسرش ،با مرد دیگری ازدواج کرده است...

یک دادگاه درمصر زنی را که در مدت 45 روز با هفت مرد ازدواج کرده بود ،برای انجام تحقیق به زندان معرفی کرد.

دادگاه شهرغردقه دراستان بحرالاحمر درجنوب شرقی قاهره دستور داده است برای تشخیص هویت جنین این زن که درحال حاضرحامله است آزمایش‌های پزشکی مربوطه انجام شود.

پلیس مصر این زن را پس از آن دستگیر کرده است که آخرین همسر او بعد از یافتن عقدنامه ازدواج عرفی او با شخص دیگری علیه این زن که 24 سال سن دارد شکایت کرده است.
این مرد به پلیس غردقه گفته است که دریکی از کافی شاپ‌های بزرگ غردقه با همسرش آشنا شده وهمانجا از وی خواستگاری کرده وچند روزبعد وی را به صورت عرفی عقد کرده است.
او یادآورشد که یک روز به صورت تصادفی عقدنامه‌ای را درمنزل یافته است که نشان می‌دهد همسرش چند روزپیش با شخص دیگری ازدواج کرده است.

این زن اعتراف کرده که در یک ماه ونیم گذشته با 6 نفردیگر ازدواج کرده ومعمولا به صورت عرفی با مشتریان کافی شاپی که در آن کار می کند ازدواج می‌کند.
اوهمچنین گفته است که یک بار پس از سپری شدن تنها 10 ساعت از طلاق با همسرش ،با مرد دیگری ازدواج کرده است.
دادگاه این زن را که در این مدت حامله شده است برای انجام آزمایش DNA جهت تشخیص هویت جنین به پزشک قانونی معرفی کرده و به او اتهام فریبکاری وازدواج با چند نفرنسبت داده است.

پسر می‌خواهید یا دختر؟

این اولین سوالی است که می‌توانم قبل از خواندن این مقاله از شما بکنم ، اگر که برای شما پسر یا دختر دار شدن هیچ فرقی باهم ندارند ، لازم نیست که این مقاله را بخوانید زیرا در این مقاله تنها قصد داریم که به این موضوع برسیم که چگونه بر اساس انتخاب آگاهانه‌ مان پسر یا دختر دار بشویم !
پس بازهم این سوال را از شما می‌پرسم ، پسر می‌خواهید یا دختر ؟

چگونه جنسیت فرزندمان را خودمان انتخاب کنیم ؟

در بیشتر خانواده هایی که تازه تشکیل زندگی داده ‌اند بین زن و مرد بر سر جنس فرزند اختلاف نظر وجود دارد ؛ عده ای طرفدار دختر و عده ای دوستدار پسر هستند شاید هم برای بعضی اشخاص چندان تفاوتی نداشته باشد چون هنوز صاحب هیچ کدام نیستند !
در قدیم چون به نیروی کار مرد بیشتر از زن نیاز بود اگر خانواده ‌ای صاحب فرزند پسر نبود برای رسیدن به این نعمت شاید تعداد افراد خانواده به بالاتر از هشت تا هم می رسید تا سرانجام یکی از آنها پسر شود.
این می‌ شد که آمار فرزندان یک خانواده بسیار بالا می‌رفت ، همچنین خیلی از خانواده ‌ها به خاطر این موضوع دچار فروپاشی می ‌شدند و این به عنوان یک معضل خیلی از خانواده‌ ها را رنج می‌داد.
اما امروزه با استفاده از دانش پزشکی ، زیست شناسی (بیولوژی) و علم تغذیه ، شما می‌توانید جنسیت فرزندتان را خودتان انتخاب کنید ، این یک بلوف اغراق آمیز نیست ، باور کنید !

در این نوشتار سعی بر این داریم که انواع راه ‌ها و روش های انتخاب جنسیت قبل از لقاح را به شما آموزش بدهیم ، پس مقاله را تا انتها بخوانید !

انواع راه‌های انتخاب جنسیت قبل از لقاح و تشکیل نطفه

امروزه شما می‌توانید با یک سنوگرافی بعد از هفته 14 بارداری ، جنسیت نوزادتان را بفهمید ، اما این عمل برای بعضی از خانواده ‌ها مطلوب نیست چون شاید نتیجه سنوگرافی بر خلاف علاقه خیلی از والدین باشد.

مثلا والدینی که علاقمند به داشتن پسر هستند ، ممکن است در موقع شنیدن جواب سنوگرافی که دختر بودن نوزاد را مشخص می‌کند ، شوکه بشوند و جا بخورند و آن وقت این رخ داد باعث بی ‌میلی والدین نسبت به سرنوشت فرزند در راه و همچنین تکرار بارداری ‌های مادر در سال‌ های آینده شود.

اما ، امروزه با استفاده از علم روز ، می‌توانیم با درجه اطمینان بالایی به پسردار شدن یا دختر دار شدن خودتان ، حتی قبل از عمل لقاح و آمیزش پی ببرید ، برای این کار کافی است که یکی از راه‌های زیر را انتخاب کنید.

1-  روش تغدیه ‌ای

2- روش زمان بندی مقاربت ( تعیین زمان تخمک گذاری)

3- روش شستشوی مهبلی ( واژن)

4-  روش زمان بندی ماهیانه مقاربت

5- روش تعیین میزان اسپرم

6- روش نشاندار کردن لیزری گامتها

7- روش PGD – IVF

مکانیسم دختر شدن یا پسر شدن نطفه چیست ؟

قبل از توضیح روش‌های نام برده شده ، ابتدا جا دارد که یک توضیح مختصر در مورد فرایند لقاح بدهیم تا بهتر بتوانیم مطلب را خلط کنیم.

بر طبق طبیعت انسانی مردان دارای اندام جنسی مردانه و زنان دارای اندام جنسی زنانه هستند ، این اندام‌ها هرکدامشان کار بخصوص را انجام می‌دهند و در حقیقت مکمل یکدیگر محسوب می‌شوند.

اندام جنسی مردانه اسپرم تولید می‌کند و اندام جنسی زنانه تخمک ، مرد اسپرم تولید شده در بیضه ‌هایش را توسط مایع منی و آلت تناسلی ‌اش به مهبل زن وارد می‌کند ، این اسپرم‌ های تولید شده بعد از انزال در مهبل زن باقی می‌مانند و عده‌ای از آنها موفق می‌شوند از مجرای دهانه رحم که در داخل مهبل زن قرار دارد ، عبور کنند.

رحم که اندام تولید مثلی زن است ، یک اندام گلابی شکل است که انتهای گلابی شکل آن رو به پایین است.

اسپرم بعد از وارد شدن به رحم زن در طول آن حرکت می‌کند و بالا می‌رود ، اگر در این هنگام تخمکی در رحم زن موجود باشد ، عمل لقاح از بهم پیوستن دو گامت تکمیل می‌شود و جنین تشکیل می‌گردد ، این جنین اگر که در داخل رحم مادر لانه‌گزینی کند ، سبب بارداری مادر و تولد نوزاد خواهد شد و اگر نتواند لانه‌گزینی کند از بدن دفع خواهد گشت.


مردان کلا دو نوع گامت تولید می‌کنند ، یکی گامت ایکس دار (x) و دیگری گامت ایگرگ دار (y)، تفاوت این دو گامت در کروموزوم شماره 23 آنها است ، زنها نیز کلا یک نوع گامت تولید می‌کنند و آن نیز فقط کرومزوم شماره 23 x شکل را دارد ، اگر که گامت ایکس دار مرد با تخمک ایکس دار زن لقاح کند ، فرزند دختر خواهد شد و اگر که گامت ایگرگ دار مرد با تخمک ایکس دار زن لقاح انجام دهد ، جنین حاصله پسر خواهد شد.

پس تا اینجا می‌بینیم که پسر یا دختر شدن فرزند بستگی به مرد دارد نه زن و این مرد است که با دو نوع گامت خودش مشخص می‌کند که جنین پسر باشد یا دختر ، در شرایط ایده آل شانس پسر یا دختر شدن جنین برابر یعنی 50 – 50 است و بستگی به این دارد که در موقع لقاح کدام اسپرم خودش را زودتر به تخمک برساند تا آن را بارور سازد.

اما در زندگی طبیعی و شرایط ایده‌آل کمتر اتفاق می‌افتد و عوامل محیطی بسیاری بر شانس لقاح هریک از اسپرم‌ های X دار یا Y دار تاثیر خواهند گذاشت.

عوامل محیطی هم چون تغذیه مادر ، میزان سلامت روحی روانی او ، زمان مقاربت ، میزان ph مهبل مادر در هنگام مقاربت ، عوامل اجتماعی و … همه و همه می‌توانند در پسر یا دختر دار شدن زن تاثیر بگذارند.

شایان ذکر است که بر طبق مطالعه ‌ای که نتایج آن در نشریه آکادمی ملی علوم آمریکا چاپ شده است ، زنان باردار در دوره‌ هایی که با اضطراب شدید مواجه هستند ممکن است به طور ناخواسته به نوعی درگیر انتخاب جنس فرزند شوند.


معمولا به ازای تولد هر یکصد دختر در حدود 104 پسر متولد می‌شوند ، اما در دوره‌ های بحرانی مانند زمان قحطی ، این نسبت کاهش پیدا می‌کند و به نظر می‌رسد جنس مذکر بیشتر ضرر می‌بیند.

بر طبق گزارش بی بی سی نظریه های علمی می‌گوید که به لحاظ تکاملی مزیت داشتن دختر این است که در دوران‌ های سخت دختر ها ژن پدر و مادر را بهتر منتقل می‌کنند.

همچنین بنا به گزارش پایگاه اینترنتی لها آنلاین دکتر ساره جونز از دانشگاه کنت انگلیس که به تحقیقی پیرامون نقش عوامل محیطی در جنسیت فرزندان پرداخته است ، اعلام داشته که زنان ناراضی و بسیار شکایت کننده اغلب دختر می زایند . همچنین دکتر مدحت الشامی ، مشاور تغذیه و بهداشت عمومی نیز گفته است که : در طول تاریخ ، در دوره هایی زاد و ولد دختر زیاد بوده است و در دوره هایی نیز زاد و ولد پسر و این به مسایل مختلف زیست محیطی برمی گردد.

وی افزوده است که : بدن انسان از تغییرات فیزیولوژیکی و مزاجی بیرون بسیار تاثیر می گیرد و به همین دلیل تولد پسران در دوره های پس از جنگ و در هنگام صلح ، افزایش می یابد.

دکتر مهر اکتائی یک متخصص زنان و زایمان در ایران نیز معتقد است که که نژاد سیاه ، بچه دار شدن در سن بالای 30 سالگی ، تفاوت سنی زیاد بین زن و مرد ، آب و هوای گرم ، استرس و افسردگی زنان ، آلوده کننده های محیطی و مصرف سیگار احتمال دختر دار شدن را زیاد تر می کند.

بلواقع همیشه شرایط نامساعد محیطی منجر به دختر شدن فرزند می‌شود و این شاید فلسفه والایی داشته باشد که به تکامل انسان مربوط می‌شود.

دانشمندان معتقدند که دختران به دلیل اینکه نیروی تولید مثل جامعه هستند ، در مواقع بحرانی تعداد شان افزایش می‌یابد زیرا در این مواقع ممکن است 5 دختر متولد شده 5 فرد دیگر را به دنیا بیاورند و 25 فرد جدید تولید کنند ، درصورتیکه شاید اگر 5 پسر جای آنها متولد می‌شد امکان افزایش تعداد فرزندان در نسل‌های آتی بسیار پایین تر می‌بود.

اما با این حال در شرایط عادی به ازای هر 100 دختر 104 پسر متولد می‌شود که این نشان دهنده تعادل در چرخه طبیعت است.

در ادامه به شرح دقیق روش های تعیین جنسیت جنین قبل از لقاح خواهیم پرداخت اما لازم است که بدانید این روشها کلا به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند ، دسته اول روش هایی هستند که با تغییر شرایط محیطی بدن مادر ، امکان پسر یا دختر دار شدن او را افزایش می‌دهند و دسته دوم روش‌های طبی‌ اند که توسط متخصصین در آزمایشگاه ‌ها و مراکز درمان ناباروری و ژنتیک انجام می‌گیرند ، در روش‌های دسته اول نیاز شما به مراجعه به پزشک کمتر است و خودتان می‌توانید دستور العمل ‌ها را اجرا کنید اما در روش ‌های دسته دوم باید حتما تحت مراقبت پزشکی قرار بگرید ، اما با این حال مزیت روش‌ های دسته دوم هم چون روش‌ های  PGD، لقاح مصنوعی IVF و نشان دار کردن لیزری این است که درصد ضریب اطمینان این روش‌ ها 100٪ است اما روش‌ های دسته اول در بهترین حالت چیزی در حدود 80٪  ضریب اطمینان خواهند داشت.

ما هر دو روش را برای شما توضیح خواهیم داد و انتخاب را به خودتان واگذار می‌کنیم !

1- روش تغذیه ‌ای

پیروی از رژیم غذایی مخصوص برای به دست آوردن فرزند پسر یا دختر از زمان های قدیم معمول بود ، ولی از آنجا که مکانیسم و نحوه اثر این روش ناشناخته بود ، رژیم های غذایی ، متفاوت و گاه متناقض به کار گرفته می شد.

در انسان اگر چه نحو عمل رژیم غذایی و استفاده از رژیم مناسب شناخته نشده ولی حدس زده می شود که ممکن است به علت تغییر متابولیسم تخمک و بخصوص یون‌ های سطح خارجی آن در صورتی که تخمک یون مناسب را داشته باشد بتواند اسپرماتوزوئید حامل کروموزوم جنسی y یعنی پسر یا x یعنی دختر را به طرف خود جلب کند.

نتایجی که از به کار بردن این روش گزارش شده ، یک نواخت نیست و بعضی از مراکز بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد موفقیت گزارش داده اند ، اما این نتایج ، زمانی می تواند قابل قبول و قابل اعتماد باشد که رژیم غذایی به تنهایی مورد استفاده واقع شود و سایر روش ها هم زمان با این روش به کار گرفته نشود.


روش استفاده از رژیم غذایی استاندارد خاصی ندارد و تا حدود زیادی با مواد غذایی معمول در هر کشور ارتباط دارد . ولی نتایج به دست آمده از این تحقیقات ، یک نواخت بوده و هدف از آن تغییر تعادل موجود بین یون های منیزیم، سدیم، پتاسیم و کلسیم است.

در این روش آنچه اهمیت دارد نسبت این مواد به یکدیگر و نه مقدار مطلق آنها است.

بنابراین ، رژیم غذایی باید به نحوی انتخاب شود که نه تنها باعث بالا رفتن ماده معدنی مورد نظر نشود بلکه مقدار املاحی را که باعث جلب اسپرماتوزوئید جنسیت مخالف جنین مورد نظر می شود در خون کاهش دهد.

در این روش برای رسیدن به جنین پسر ، بالا بودن نسبت سدیم و پتاسیم و کم بودن کلسیم و منیزیم ، متابولیسم تخمک و به خصوص لایه خارجی آن را به نحوی تغییر می دهد که اسپرماتوزوئید های حامل جنسیت پسر به طرف آن جذب می شوند و به عکس برای جذب اسپرماتوزوئید جنسیت دختر به وسیله تخمک ، لازم است میزان کلسیم و منیزیوم خون بالا برود و میزان پتاسیم و سدیم خون پایین بیاید.

در یک مطالعه دقیق که روی ۴۷ نفر زنی که از این رژیم برای به دست آوردن جنسیت مورد نظر استفاده کردند ۴۰ نفر توانستند فرزند پسر به دنیا آورند رژیم فقط لازم است به مدت سه ماه و به خصوص در ماهی که لقاح صورت می گیرد مورد استفاده واقع شود.

این روش فقط لازم است توسط زن اجرا شود زیرا تغییرات یونیک اول است که اسپرماتوزوئید مورد نظر را انتخاب می کند.

استفاده از رژیم با به کاربردن یک دستور آشپزی صورت نمی گیرد بلکه یک نسخه پزشکی محاسبه شده می تواند موثر باشد.

استفاده دراز مدت از این رژیم پزشکی اثر سوء بر سلامت مادر و بچه نیز به جای نمی گذارد.

به طور مثال سدیم علاوه بر نمک طعام ، در غذاهای دریایی ، گوشت ، تخم مرغ ، شیر ، جگر گوساله ، هویج ، اسفناج وجود دارد و مقدار مصرف روزانه آن معادل 5/0 گرم است درصورتی که رژیم های غذایی معمولا تا ۴ برابر این مقدار را به بدن می رسانند . منابع غذایی حاوی پتاسیم در فرآورده هایی مثل گوشت ، غلات ، میوه ها و سبزی ها وجود دارد.

مقدار نیاز روزانه به پتاسیم یک میلی گرم است اما در رژیم های غذایی معمولا تا ۱۵ برابر این مقدار پتاسیم وجود دارد . کلسیم که مقدار احتیاج روزانه آن در بدن ۸۰۰ میلی گرم در روز است ، در فرآورده هایی مثل شیرکاکائو ، ماست ، بستنی ، شلغم ، بادام و ساردین وجود دارد . منابع غذایی حاوی منیزیم نیز شامل قهوه ، کاکائو ، غلات ، سبزی ها ، مخمر آبجو ، سویا ، چغندر ، گردو ، جوانه گندم است.

در بعضی تحقیقات با این روش تا ۸۵ درصد موفقیت گزارش شده که برای چنین روش ساده ، ارزان و بدون ضروری نتیجه بسیار خوبی است . یکی از تغییرات دیگری که در میزان تخمک گذاری صورت می‌گیرد ، اضافه شدن مقدار گلوکز در ترشحات مخاطی دهانه رحم در موقع تخمک گذاری است.

بالارفتن مقدار گلوکز در ترشحات دهانه رحم به جذب اسپرماتوزوئیدها کمک می کند و از آنجا که اسپرماتوزوئید پسر از قدرت تحرک بیشتری برخوردار است، مناسب بودن ترشحات دهانه رحم بیشتر به نفع اسپرماتوزوئید پسر است.

از روش تصحیح رژیم گاه در مراکز انتخاب جنسیت در کشورهای انگلستان ، فرانسه ، کانادا همراه با روش جدا کردن اسپرماتوزوئید ها استفاده می شود ولی در آمریکا کمتر از این روش استفاده می شود.

استفاده از میوه‌های شیرین محتوی گلوکز در روزهای تخمک گزاری ، محیط را برای جلب اسپرماتوزوئید y مناسب تر می کند، چرا که قند خون به سرعت بالا می رود . این غذاها شامل ؛ گلوکز ، ساکاروز، شربت ذرت ، عسل ، آب نبات ، غلات صبحانه شیرین شده ، هویج ، بیسکوئیت ، سیب زمینی پخته ، کشمش ، نان گندم سفید ، نوشابه های دارای شکر و یا پلیمرهای گلوکز است.

به طور خلاصه غذا هایی که بیشتر برای لقاح پسر مناسب است عبارتند از کلیه و غذاهای شور ، موز ، خرما ، هویج ، سیب زمینی ، جگر ، گوشت و تخم مرغ و غذاهایی که برای دختر مناسب است عبارتند از ؛ شیر و فرآورده های آن ، ماهی ساردین ، خاویار ، بادام ، کاکائو و جوانه گندم و کلم ، کدو و فلفل سبز.


همچنین جالب است که بدانید به گزارش خبرگزاری فرانسه یک بررسی که در انگلیس انجام شده است ، نشان می‌دهد رژیم غذایی کم ‌انرژی که حداقل کالری ، مواد معدنی و مواد مغذی را داشته باشد ، با احتمال بیشتری به تولد نوزاد دختر منجر می‌شود.

فیونا ماتیوز از دانشگاه اکستر در انگلیس و همکارانش می‌‌خواستند که دریابند که آیا رژیم غذایی زن تاثیری در جنسیت فرزند او خواهد داشت یا نه.

این پژوهشگران از 740 زن که برای اولین بار باردار شده بودند و از جنسیت جنین خود آگاه نبودند ، خواستند تا اطلاعات مشروحی در مورد عادات غذا خوردن خود پیش و از باردارشدن ارائه کنند . این زنان بر حسب میزان کالری دریافتی در حول و حوش زمان لقاح به سه گروه تقسیم شدند.

پنجاه و شش درصد زنان گروهی که بیشترین میزان دریافت کالری را داشتند ، نوزاد پسر داشتند ، در حالیکه در گروهی که کمترین میزان مصرف غذا را داشتند ، این میزان 45 درصد بود.

گروهی که بیشتر نوزاد پسر به دنیا آورده بودند ، علاوه بر میزان بیشتر کالری دریافتی ، با احتمال بیشتری طیف وسیع‌ تری از مواد مغذی از جمله پتاسیم ، کلسیم و ویتامین‌های C ،E  و B12  دریافت کرده بودند.


نسبت نوزاد پسر همچنین برای زنانی که روزانه دست کم یک ظرف غلات صبحانه می‌خوردند ، در مقایسه با افرادی که یک ظرف یا کمتر از آنها در هفته می‌خوردند ، به شدت بالا می‌رفت.

به گفته این پژوهشگران این یافته ‌های غیر منتظر با تغییر تدریجی به نفع دختران در نسبت‌های جنسی نوزادان تطبیق دارد.

پژوهش‌ های قبلی نشان داده است که علیرغم همه‌گیری فزاینده چاقی ، میزان میانگین دریافت کالری در اقتصاد های پیشرفته کاهش پیدا کرده است . شمار بزرگسالانی که صبحانه نمی‌‌خورند نیز به میزان قابل ‌توجهی افزایش یافته است.

به گفته این پژوهشگران یافته ‌های آنها ممکن است توضیح‌ دهنده این امر باشد که چرا در کشورهای پیشرفته که زنان جوانان به رژیم ‌های کم کالری روی آورده ‌اند ، جمعیت پسران در حال کاهش است.

دکتر ماتیوز می گوید یافته ‌های این بررسی به یک “مکانیسم طبیعی” برای انتخاب جنسیت اشاره می‌کند.

رابطه میان رژیم‌ غذایی غنی و کودکان مذکر ممکن است توضیحی تکاملی داشته باشد.

در اغلب گونه‌ ها فرزندان مذکر می‌تواند بسیار بیشتر از فرزندان مونث باشد . اما تنها اگر شرایط مطلوب باشد- در شرایط نامطلوب اعضای نر گونه ممکن است اصلا نتوانند جفت‌‌گیری کنند ، در حالیکه ماده ‌ها به طور مداوم ‌تری تولید مثل می‌کند.

اگر مادر منابع فراوانی در اختیار داشته باشد ، صرف منابع در تولید فرزندان مذکر معقول است ، زیرا به نسبت به داشتن یک دختر، احتمال بیشتری وجود دارد که برای او نوه‌ های بیشتری تولید کند . اما در زمان‌های کمبود منابع ، سرمایه‌گذاری بی‌خطرتری است.

پژوهش‌ ها در مورد “لقاح آزمایشگاهی”(IVF) نشان‌ دهنده آن بوده است که میزان ‌های بالاتر گلوکز یا قند ، رشد و نموی رویان ‌های مذکر را تحریک می‌کند ، در حالیکه باعث مهار رشد رویان ‌های مونث می‌شود.

اگر که قصد دارید از این روش برای تعیین جنسیت فرزندتان قبل از بارداری استفاده کنید حتما نکات زیرا به خاطر بسپارید :

1- حتما با یک متخصص زنان زایمان یا حداقل پزشک عمومی تماس بگرید تا یک چکاب کامل بشوید و از نظر بیماری ‌هایی مانند سرخچه ، دیابت ، بیماری‌ های ارثی و ژنتیکی و … سلامتی تان محرض شود ، زیرا در صورت داشتن این بیماری ‌ها هم ممکن است رژیم غذایی تاثیر منفی بروی بدن شما بگذارد و هم ممکن است اگر نگذارد این بیماری ‌ها بر جنین و نوزاد آینده شما تاثیر منفی بگذارند ، پس حتما با پزشکتان مشورت کنید و او را از تصمیم خود برای بارداری آگاه سازید تا او نیز اگر داروهای مضری را مصرف می‌کنید قطع یا تعدیل کند.

2-  از زمانی که تصمیم میگیرید صاخب فرزند شوید ، عادت های خوب را تجربه کرده و عادت های بد را رها کنید . سلامت همسر شما نیز در این چند ماه قبل از حاملگی خیلی مهم است . چون حدود 70 روز طول میکشد تا اسپرم مرد به رشد کامل برسد.

3-  در این دوران بیشتر مواظب سلامت خودتان باشید و از انجام رفتار های پرخطر و تماس با محیط‌هایی که احتمال بیماری شما را افزایش می‌دهند خود داری کنید ، بر فرض مثال چنانچه در منزل گربه دارید و می خواهید جای آن را تمیز کنید یا باغبانی کنید . از دستکش استفاده کنید تا احتمال بروز بیماری توکسوپلاسموزیس که گاهی در رشد جنین تاثیر می گذارد کاهش یابد.

4- برای گرفتن یک رژیم غذایی مناسب و مطلوب حتما با یک متخصص تغذیه تماس بگرید و قصد خود را برای بارداری با ایشان در میان بگذارید و بر طبق جنسی که‌ می‌خواهید بدنیا آورید با او مشورت کنید.

منبع : ماهنامه شهرزاد

اسرار خواندن فکر دیگران!

آیا مایلید به افکار کسی که در کنار دستتان نشسته است پی ببرید؟ اگر با افراد زیادی مواجه شده باشیم می‌توانیم بسیاری از افراد را حتی از نوع صحبت کردنشان بشناسیم‌. اما این شناخت در مواجه حضوری با دانستن بسیاری از حالات ثابت شده در علم روان‌شناسی بهترین فرهنگ نامه آدم‌شناسی را برایمان می‌گشاید. با شناخت بیشتر افراد، ارتباطمان جهت دار می‌شود و در مدت کوتاهی خواهیم توانست که به هدف مورد نظر از این آشنایی و ملاقات نزدیک شویم‌. ایجاد رابطه صحیح باعث رشد عزت نفس در انسان می‌شود و ارتباط ما با خودمان و اطرافیان تقویت می‌شود. هر چه بهتر و کامل‌تر با خود و دیگران ارتباط برقرار کنیم‌، احساس موفقیت از ایجاد یک ارتباط صحیح و دوستانه ما را زودتر به هدفهایمان می‌رساند و باعث تعالی افکار و رفتارمان در زندگی می‌شود.

1 - فرد خوددار:
اگر شخصی دستهایش را پشت کمر قفل کند، نشان می‌دهد که خود را به شدت کنترل کرده است‌. در این حالت او سعی دارد خشم یا احساس ناامیدی را از خود دور کند.

2 - حالت تدافعی‌:

اگر انگشتان دستها به بازو گره خورده باشد نشان دهنده حالت تدافعی در برابر حمله‌ای غیر منتظره و ناگهانی یا بی‌میلی برای تغییر چهره شخص است‌. اگر انگشتها مشت شده باشند، حالت بی میلی شدیدتر است‌.

3 - متفکر:

گره کردن دستها به دسته‌های صندلی نشان می‌دهد که شخص سعی دارد احساس خود را مهار کند. اما قفل کردن قوزک پاها به یکدیگر حالت تدافعی است‌. این حالت بیشتر در مسافران مضطرب هواپیمای هنگام پرواز و فرود آن دیده می‌شود.

4 ـ دقت‌:

وقتی شخص انگشت سبابه را روی صورت و بقیه دستش را به صورت گره کرده در پایین صورتش قرار می‌دهد یعنی که با دقت است‌. این حالت نشان می‌دهد که شخص بادقت زیاد به صحبت‌های شما گوش می‌دهد و یک یک کلمات شما را می‌سنجد و در چهره او حالتی انتقادی به چشم می‌خورد.

5 - بدگمان‌:

انگشتهای گره شده زیر چانه و نگاه خیره نشان دهنده حالت تردید و دودلی است‌. او به صحبت‌های شما و صحت گفته‌هایتان تردید می‌کند. در این حالت ممکن است آرنج روی میز قرار گرفته باشد.

6 - بی‌گناه‌:

دستهایی که روی سینه قرار گرفته باشد، بهترین نمونه برای نشان دادن و حالت بی‌گناهی و درستکاری است‌. این حالت اثر باقیمانده از شکل سوگند خوردن است که دست را روی قلب قرار می‌دهند.

7 - مطمئن‌:

این حالت دستها در مردها نشان می‌دهد که به آنچه که می‌گویند اعتقاد و اعتماد کامل دارند و در خانمها کمتر دیده می‌شود. خانمها هنگامی که دست خود را به کمر می‌زنند نشان می‌دهند که به آنچه می‌گویند اطمینان دارند.

8 - مرموز:

دستهای به هم مشت شده زیر چانه نشان می‌دهد که شخص نظریاتش را پنهان می‌کند و به شما اجازه می‌دهد به صحبت خود ادامه دهید، تنها هنگامی که حرفهایتان پایان یافت به شما و نظریات شما حمله خواهد کرد.

9 - ظاهر ساز:

او آرام به نظر می‌رسد اما این آرامش پیش از توفان است‌. این حالتی است که بیشتر رؤسا به خود می‌گیرند تا خود را به گونه‌ای به زیردستان نزدیک کنند و در عین حال جاذبه آنها نیز کم نشود.

10 - آماده و موفق‌:

قرار دادن پاها روی هر چیز (روی صندلی‌، میز، سکو و... نشانه حالت مالکیت است ‌... در یک میز گرد تنها رئیس اجازه دارد چنین حالتی داشته باشد و آرامش خود را نشان دهد.)

11 - اعتماد به نفس‌:

تکیه زدن به صندلی در حالتی که دستها پشت سر قفل شده نشان دهنده اعتماد به نفس قوی است‌. اگر شخصی در این حالت صحبت می‌کند به گفته‌های خود اعتماد دارد و اگر به صحبت‌های شما گوش می‌دهد به خود زحمت ندهید، او خود همه ماجرا را می‌داند!

اولین مسابقه بوسه در ایران:

میدونین که وقتی پای 20 میلیون تومن در میونه باید خجالت رو گذاشت کنار


جوایز مسابقه:

نفر اول:10 میلیون تومان پول نقد برای نفر اول

نفر دوم: امکان خرید 4 میلیون تومان مبلمان از نمایندگی‌های مجاز مبلمان خاورمیانه

نفر سوم: امکان خرید 3 میلیون تومان از لوازم خانگی ال جی با نمایندگی گلدیران

نفر چهارم: سفر به کیش با همراه از طرف شرکت هواپیمایی هما

نفر پنجم: یک دستگاه سولاردوم هدیه از طرف شرکت سامسونگ با ضمانت سام سرویس

نکته: کاندیداهای اجرای مسابقه آمادگی خود را اعلام نمایند. واضح  است که اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام نمایند.
 
سوژه مورد نظر برای خانم‌ها:
 
 
سوژه مورد نظر برای آقایان:
 

شروط یک پسر ایرونی برای ازدواج ***(طنز)

از کلیه دوشیزگان قدبلند زیباروی واجد شرایط زیر تقاضا داریم تقاضانامه ها و رزومه خود را جهت ربودن دل بنده به صورت پیغام در قسمت نظرات یا به وسیله ایمیل به نشانی بنده بفرستند.

بدیهی است پس از انجام بررسی های کامل،
نام افراد دارای صلاحیت به وسیله همین تریبون اعلام خواهد شد

نکته: ما تو کارمون پارتی بازی نداریم، یعنی لطفا از قرار دادن پول نقد در نامه یا پیغام خود بپرهیزید و هی نگید ما فامی
ل فلانی هستیم

شرایط پذیرش

1. سن بالاتر از 18سال و کمتر از 22سال باشد.

2. قد کمتر 165سانتیمتر و بالاتر از 175سانتیمتر نباشد.

3. افراد خیلی ترکه ای و زیادی چاق قابل پذیرش نیستند. (چون من حوصله رژیم چاقی و کلاس لاغری ندارم)

4. هر وقت من خواستم می ریم هر رستورانی که من گفتم. آبگوشت، کوفته، کله پاچه و میرزاقاسمی با کلی سیرترشی دوست دارم.

5. اهل کادو خریدن و هر روز لاو ترکوندن نیستم
6.اگر خدای نکرده، زبانم لال، خدا اون روز زو نیاره که ازدواج کردم و وبال گردنم شدی، مامانم اینا و مامانت اینا نداریم. خوشم نمیاد.

7. عمراً نفقه بدم. چهارده تا هم بیشتر مهر نمی کنم.

8. باید یک جایی کار کنی، یک کاری هم واسه
عصر من گیر میاری چون حوصله مسافرکشی و رانندگی ندارم

9. بابات باید پولدار باشه تا من در صورت لزو
م بتونم بتیغمش.

10. پول اضافی ندارم برای پوشک کامل بچه بدم. می ری کهنه و لاستیک می خری، خودت می شوری....

11. به مامانت می گی سیسمونی خوب بیاره


12. باید خوشگل
باشی چون پول واسه لوازم آرایش نمی دم.

13. موهای وزوزی نباید داشته باشی، چون نرم کننده ایرانی الآن شیشه ای هزار تومن شده.

14. موهای خرمایی و مشکی رو ترجیه می دم.

15. نباید ورزشکار باشی چون قدرتت خیلی زیاد می شه !.

16. اگه سر کار بری یا کاری داشته باشی نباید دیرتر از 5 خونه باشی.


17. از الان باید کلاس آیروبیک بری تا چندسال دیگه بد هیکل نشی، پولشم از بابات بگیر. من 10سال دیگه زن شکم گنده نمی خوام



18. باید فال قهوه بلد باشی بگیری، چون من دوست دارم.

19. مانتوی تنگ نمی پوشی.

20. دوستات رو هم هر روز نمیاری خونه. فهمیدی.

21. یک ماشین ظرف شویی هم قاطی جاهاز
ت بذار. دوست ندارم پوستم خراب بشه.

22. لازم نیست واسه یک خونه 50متری، جاهاز خونه 200متری بخری.

23. من مبل تختخواب شو دوست دارم

حالا در خدمتیم

به نظر شما شرطی مونده ؟

چگونه تلفن های همراه شنود می شود ؟!

هر تلفن همراهی قاعدتاً دارای یک میکروفون بسیار حساس است که همواره قابلیت فعال شدن را دارا می باشد. فعال کردن این میکروفون نیازی به برقراری تماس با گوشی مزبور و فعال شدن سیم کارت گوشی و یا حتی روشن بودن تلفن همراه ندارد.

عصرایران ، مهندس حمید ثانی : امروزه هر جا سخن از استراق سمع و شنود مکالمات تلفن های همراه به میان می آید تصویری که در اذهان عامه نقش می بندد این است که در هنگام برقراری تماس ، مکالمات رد و بدل شده توسط دستگاهی واسط ضبط می شود و مورد شنود قرار می گیرد. این نوع استراق سمع اگر چه می تواند مورد استفاده قرار گیرد اما با پیدایش تلفن های همراه و گسترش ارتباطات سیار ، شیوه های جدید و کاراتری جهت شنود مکالمات و استراق سمع های محیطی به کار گرفته می شود.

هر تلفن همراهی قاعدتاً دارای یک میکروفون بسیار حساس است که همواره قابلیت فعال شدن را دارا می باشد. فعال کردن این میکروفون نیازی به برقراری تماس با گوشی مزبور و فعال شدن سیم کارت گوشی و یا حتی روشن بودن تلفن همراه ندارد.

امروزه یکی از تجارت های پرسود برای شرکت های سازنده تلفن های همراه ، فروش دستگاه های فعال کننده میکروفون های تلفن های همراه و امکانات شنود این میکروفون های فعال شده می باشد.

این دستگاه ها قابلیت هایی به خریداران آنها می دهد که با استفاده از آن می توانند به راحتی ، تلفن همراه شخص مورد نظر خود را به میکروفون مخفی خود تبدیل نموده و کلیه مکالمات وی در محل کار ، منزل و یا حتی در جمع دوستان را به راحتی شنود نمایند.

البته این دستگاه های شنود تنها توسط شرکت های سازنده تلفن های همراه ، تولید نمی شود و سایر شرکت های تولید کننده نرم افزار های موبایل نیز می توانند در صورت داشتن کد های نفوذ به دستگاه های تلفن های همراه شرکتی خاص (مانند نوکیا) نرم افزار مناسب شنود این نوع تلفن های همراه را تولید نمایند.

البته فعال کردن این نوع سیستم ، عموماً نیاز به نصب نرم افزار مربوطه بر روی تلفن همراه افراد قربانی دارد که این عمل ممکن است از طریق ارسال پیامک ، بلوتوث و ... انجام گیرد.

در صورتی که فرد مهاجم بخواهد از شیوه ارسال پیامک برای نصب این نرم افزار مخفی استفاده نماید ، پیامکی عمومی مانند تبریک سال نو به طیف وسیعی از مشترکان یک شهر ارسال می کند و مشترکان تلفن های همراه نیز پس از خواندن این پیامک ، فرد مهاجم را در جایگذاری این جاسوس کوچک یاری می رسانند.

با استفاده از این تکنولوژی ، هر تلفن همراه یک جاسوس بالقوه می تواند باشد که حتی در صورت خاموش بودن دستگاه تلفن همراه نیز می تواند بسته به حساسیت میکروفون خود ، امواج صوتی را از شعاعی از محیط خود ، جذب و ارسال نماید.

لازم به ذکر است که این سیستم جاسوسی ، تنها محدود به شنود مکالمات محیطی نمی شود بلکه این دستگاه ها قادر به دسترسی به تمامی بخش های تلفن همراه از قبیل یادداشت های شخصی ، پیام های کوتاه ، لیست تماس ها و ... می باشند.

توصیه هایی برای مقابله با این جاسوسی :

1. در صورتی که این سیستم جاسوسی توسط یکی از شرکت های سازنده تلفن همراه (مانند نوکیا) به فرد مهاجم فروخته شود ، عملاً هیچ کاری نمی توان انجام داد جز اینکه به هنگام حضور در جلسات کاری و خصوصی که اطلاعات با ارزشی (مانند اطلاعات مالی) ردوبدل می شود باتری موبایل خود را خارج کرده و فضای کاری را عاری از دستگاه تلفن همراه شرکت مورد نظر نمایید.

2. حتی الامکان شماره هایی که پیامک های گروهی ارسال می نماید را Ban نمایید.

3. پیامک هایی که از افراد ناشناس می رسد و دارای حجمی بیش از یک اس ام اس است را باز نکنید.

4. Bluetooth دستگاه موبایل خود را در مواقع غیر ضروری ، در حالت Off قرار دهید.

5. اطلاعات شخصی و حساس مانند رمز عبور سامانه بانکی ، شماره حساب و ... را در دستگاه تلفن همراه خود ذخیره ننمایید.

6. در بازه های زمانی کوتاه ، دستگاه تلفن همراه خود را Format نمایید.

7. به یاد داشته باشیم که دستگاه های تلفن های همراه نسل قدیم به دلیل قدرت پردازش و فضای حافظه اندک از امنیت به مراتب بالاتری نسبت به تلفن های نسل جدید برخوردار هستند.

8. توصیه ویژه : "شرکت نوکیا سابقه ای نه چندان درخشان در زمینه حفظ حقوق مشتریان دارد !"