محمد لینوکس

همه چیز به غیر از لینوکس!

محمد لینوکس

همه چیز به غیر از لینوکس!

درب نوشته‌های بهشتی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

درب اوّل بهشت: زندگی خوب بر چهار پایه استوار است: قناعت ، حق پردازی ، ترک کینه توزی و هم نشینی با اهل خیر .

*درب دوّم : راهکار خوشی و سرور اخروی در چهار خصلت است: دست کشیدن برسر یتیمان ، مهربانی بر مستمندان ، کوشش در بر آوردن نیازهای مؤمنان و جویا شدن از حال تهی دستان و مساکین.

*درب سوّم : برای هر چیز چاره ای است و چاره صحت و سلامتی چهار چیز است : کم گفتن ، کم خوابیدن ، کم راه رفتن و کم خوردن .

*درب چهارم: کسی که به خداوند و روز قیامت ایمان آورده است باید مهمانش را گرامی بدارد، همسایه اش را اکرام کند، پدر و مادرش را احترام کند و سخن نیکو بگوید، یا اصلاً خاموش باشد.

*درب پنجم: کسی که می خواهد به او ستم نشود ستم نکند، کسی که می خواهد به او دشنام ندهند دشنام ندهد ، کسی که می‌خواهد خوارنشود خوار نکند و هرکه می خواهد در دنیا و آخرت به دستگیره محکم چنگ بزند باید بگوید:« لااله ‌الّاالله ، محمّدرسول الله ، علی ولی الله ».

*درب ششم:  هرکس می خواهد قبر او گشاده گردد و گسترش یابد مسجد بسازد، هرکه می‌خواهد حشرات زیر زمین او را نخورند در مساجد بسیار بماند، هرکه می خواهد بدنش در قبر ، تر و تازه بماند و نپوسد مساجد را نظافت کند و هرکه می خواهد جایگاهش را در بهشت ببیند مساجد را فرش کند.

*درب هفتم: نورانیّت دل در گرو چهار چیز است: عیادت بیمار، تشییع جنازه ، خرید کفن و پرداخت بدهکاری.

* درب هشتم: بر این در نوشته شده : هرکس می خواهد از همه درهای بهشت واردگردد به چهار ویژگی دست‌یازد:سخاوت ، حسن خلق ،‌صدقه و ترک آزار بندگان خدا ؛ ویژگیهای یاد شده سعادت دو سرای انسان را تأمین می کند.»

(مستدرک الوسائل، ج ۷، ص ۲۶۷) منبع : سایت فکر جوان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد